For dere som fulgte med på E3 messen, fikk dere sikkert med dere at et nytt Halo spill har blitt annonsert. Allerede et par dager før pressekonferansen til Microsoft, florerte det med enkelte rykter om Halo: Reach. Blant annet ble det sett et underforum på Bungie.net (som nå er oppe og går her.), i tillegg til at en tom liste over achievements hadde dukket opp på Xbox.com. Tenker de fleste er spente på dette prosjektet, og her på denne tråden kan vi diskutere, samt dele ny informasjon om spillet.
Først ut er det verdt å nevne at det vil komme en Halo: Reach multiplayer beta sammen med Halo 3: ODST. Så om du vil være en av de heldige som vil prøve Halo: Reach må du planelegge å skaffe deg Halo 3: ODST.
På E3 messen ble det vist en trailer. Den kan lastes ned i HD her:
http://www.bungie.net/age_gate.aspx?fw=%2fwEFjgFodHRwOi8vZG
93bmxvYWQubWljcm9zb2Z0LmNvbS9kb3dubG9hZC9FLzIvRS9FMk
VEMTE2Ny1CNzZFLTQzMDctODJDOC05RUVFRUFGMjBBQzIvUmVhY2
glMjBSZXZlYWwvSGFsb19SZWFjaF9fVHJhaWxlcl9FU1JCXzEyODB4N
zIwXzI5OTdfU1QubW92&gs=%2fwEFCkhhbG8gUmVhY2g%3d
Eller du kan også streame den i HQ fra Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=MqIEvH7sGQ0
Planeten skal vissnok være planeten Reach, som dere er kjent med om dere har lest boken Halo: The Fall of Reach. Rundt Halo: Reach har det derfor utviklet seg tre teorier, hvorav den ene viser seg å være ganske heftig:
1. Halo: Reach kan være en oppfølger til Halo 3. Om du har spilt siste banen i Halo 3 på Legendary, har du sett at Master Chief driver mot en planet helt på slutten, og her ser dere en sammenligning av disse to planetene. En viss likhet er det. Altså kan dette være en fortsettelse på Halo 3.
2. Halo: Reach er en prequel. Halo: The Fall of Reach er en bok som dreier seg om før Halo: Combat Evolved starter. Navnet lyder mistenkelig likt, gjør det ikke? Det kan derfor hende vi møte Master Chief, eller noen Spartans-2 i Halo: Reach helt frem til vi møter Chief senere i Pillar of Autumn.
3. Denne teorien er ganske heftig. Som kjent på slutten av Halo 3, ble Master Chief sitt skip delt i to. Arbiter kom seg tilbake, mens Master Chief flyter videre ut i verdensrommet. Teorien går på at Master Chief har møtt på en portal, altså slike som Covenants bruker for å reise fort, og Master Chief har på den måten reist tilbake i tid til før Halo: Combar Evolved og kjemper med i kampen om Reach. Ganske heftig, hva?
Husk på taglinen, som ble vist i traileren ovenfor: "From the beginning you know the end."
En annen ting som Joystiq kan bekrefte er at HALO: REACH ER ET FPS. Altså er det ikke snakk om Master Chief i third-person, eller et nytt Halo: Wars, men altså et nytt Halo FPS. Joystiq ble fortalt dette av Microsoft's John Schappert. Det har også blitt delvis at Halo: Reach vil være et helt spill, og ikke et DLC-spill slik som Halo 3: ODST.
Vel, det var vel det meste når foreløpig. Håper det er flere som gleder seg til Halo: Reach, og ikke minst betaen som følger med Halo 3: ODST.
2009-06-04 00:20:22
Gleder meg sjukt. Men hva skjedde egentlig med Halo: Chronicles? Var det bare et rykte?
2009-06-04 01:28:23
Teori nr 2 er nok den man bør satse på. Gleder meg til å se hva som skjedde på reach, ettersom det var der de fleste spartanene ble utryddet så vidt jeg husker..
2009-06-04 07:52:56
Og foresten, den teori nummer 3 kan jo også være riktig. Skjønte det ikke før nå, men det kan jo være rett. "From the beginning you know the end" :-k
2009-06-04 09:54:44
Veldig mye god info og noen herlige teorier. Håper det blir teori 2, for jeg synes den var best. Skal kjøpe Halo 3: ODST, så da får jeg prøve spillet da.
Ser at du skriver at det er et helt spill, noe som høres fantastisk ut. Halo serien lever
2009-06-04 15:15:48
Håpeer på teori 3, og kan bare ikke vente til Betaen kommer!:mrgreen:
2009-06-04 15:34:32
teori nr 3 høres mest spennende ut, dette blir EPIC
2009-06-04 17:55:24
Håper og tror på teori 2. Og det hadde vært veldig kult å spille som noen av de andre Spartanene som er med i bøkene. Det blir og kult og sloss mot Elites igjen.
2009-06-04 21:45:34
Lurer på om denne tråden blir like populær somm Gears 2 og Halo 3 tråden:-k
Det blir den sikkert etter en stund. Skal bli spennende å se hvordan denne utvikler seg!
2009-06-04 22:40:20
Det blir teori 2. 3 høres teit ut. "From the beginning you know the end" det betyr ikke automatisk at det er et tids warp med master chief. Jeg tolker det som at man må vite historien før, for å vite hva som skjer senere.
2009-06-05 13:38:40
Ingenting blir teit bare det er gjort på en bra måte, alle 3 teoriene/hypotesene eller hva det nå en heter høres heftige ut og jeg bli glad uansett hvilken det er.