Login

Tråd - Hvilken bok leser du nå?

Skrevet av: TommyK
2007-12-11 20:09:31

Jeg tenkte at siden vi har "Hva hører du på nå" og "hvilken film så du sist"
så kunne vi vel også ha denne?
å jada vi har "beste bok du har lest" men det er jo ikke sikkert den du leser for øyeblikket faller under den kategorien.
Det kan umulig være bare meg som er lesehest her inne?

Jeg kan jo begynne selv...
Leser andre del i en serie på syv.
Serien er basert på et dikt "Childe Roland to the Dark Tower Came" og har det enkle navnet:
"The Dark Tower"

Andre del heter "The Drawing of the Three"

Boken er Engelsk, men kan sikkert finnes på Norsk også ;-)

Den har et tydlig western preg over seg.
Jeg er ikke noen fan av western, men her har du så mange elementer av andre ting at du ikke vet hva som kommer på neste side.

Handlingen går rundt en person ved navn Roland Deschain (basert på bla. Clint Eastwood's mange western typer).

Han er en Gunslinger (en vakt av noe slag).
(The Gunslinger, er også tittelen på den første boka i serien)

Roland er blitt sendt ufrivillig inn i en annen tid (beskrevet som en annen verden) av The Man in Black, og må finne The Dark Tower, for å ha noe håp om å komme tilbake.
Underveis møter vi mange rare personligheter og et og annet monster.

Jeg har ikke sunket så dypt inn i boken og informasjonen du får i den første er begrenset men besvarer et par spørsmål.

Har lagt merke til at hver bok er lengre enn den forrige...
Så den siste kan nok bli litt av en prøvelse, men dette er virkelig en bra historie som bør leses.

Sevom den er på engelsk er den lettere enn de fleste engelske bøker jeg har vært borti, klart Stephen King bruker noen fremmed ord, men du kan fint forstå de i en setning.

Ja, jeg er ingen mester i beskrivelser, men jeg kan jo håpe at du vurderer dette mesterverket hvertfall ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dark_Tower_(series)
Står litt her

Kommentarer

Skrevet av: Strategist
2007-12-11 20:15:21

Jeg leser akkurat nå; Emperor the Gates of Rome. Den er skrevet av Conn Igguilden og handler om Julius Caesar. Det er første bok i serien "Emperor". Jeg har lest 373 sider siden lørdag og boken er utrolig spennende.

EDIT: Æsj, jeg holdt akkurat på å skulle lage en sik tråd. #-o
Jaja. Du kom meg i forkjøpet:clap:

Skrevet av: 333-half-evil
2007-12-11 20:17:14

jeg leser en bokserie som heter darren shan.

handlingen: Darren Shan var en helt vanlig gutt fram til han besøker et freakshow.
Der sier kompisen hans at han kjennte igjen en mann som het Mr. Crepsley.
vennen til darren sier at han kjennte igjen mannen fra en bok!
der står det at mannen som lignet prikk lik på Mr.crepsley.
vennen blir igjen..men darren gjemmer seg for å se hva han skal gjøre.
vennen sier til Mr-crepsley at han vil vampyr..darren ser at vampyren lener seg mot han og plutselig sier. "du har ond blod"
vennen blir sint og går sin vei.
men fra showet hadde Mr.crepsley en edderkopp som het maddam octa. og den likte darre godt.
han stjeler den. og lærer den triks. men plutselig en dag tat edderkoppen og biter vennen hans...og den eneste veien for å redde han er og bli vampyr.

jeg bare elsker denne boken;-)

Skrevet av: mattminathor
2007-12-11 20:21:50

teller det å lese donald pocets også

Skrevet av: thraxes
2007-12-11 20:24:29

Citerer 333-half-evil:
jeg leser en bokserie som heter darren shan.

handlingen: Darren Shan var en helt vanlig gutt fram til han besøker et freakshow.
Der sier kompisen hans at han kjennte igjen en mann som het Mr. Crepsley.
vennen til darren sier at han kjennte igjen mannen fra en bok!
der står det at mannen som lignet prikk lik på Mr.crepsley.
vennen blir igjen..men darren gjemmer seg for å se hva han skal gjøre.
vennen sier til Mr-crepsley at han vil vampyr..darren ser at vampyren lener seg mot han og plutselig sier. "du har ond blod"
vennen blir sint og går sin vei.
men fra showet hadde Mr.crepsley en edderkopp som het maddam octa. og den likte darre godt.
han stjeler den. og lærer den triks. men plutselig en dag tat edderkoppen og biter vennen hans...og den eneste veien for å redde han er og bli vampyr.

jeg bare elsker denne boken

Når du er ferdig med vampyr bøkene bør du lese den nye serien av Darren Shan: Demonata. ;-)

Jeg ble ferdig med Harry potter 6.

Det er en serie på 7 bøker og den handler om en gutt som er en trollmann og som må drepe den onde trollmannen Voldemort.
Harry potter 6 syns jeg er den beste boken i serien. Har ikke lest 7 enda så kanskje jeg skifter mening.

Skrevet av: torleif
2007-12-11 20:25:31

skal ha leseprosjekt snart; så da blir det nok litt lesing:P
må finne en bok først:-k

Skrevet av: Suppeelsker
2007-12-11 20:28:15

Leser desverre ingen bok nå, har ikke tid. Det er så mye skit på skolen. Skal nok lese i juleferien. Alle narniabøkene igjen kanskje? :)

2007-12-11 20:32:53

har omlag 2500 sider å lese innen 8. Januar så jeg må legge alle andre hobbyer til side ;-)

2007-12-11 20:34:39

takk... ;-)
Jeg må da kunne klare å lage en tråd jeg også ;-)
Og siden alle andre temaer er delt opp i 1000 tråder så tenkte jeg hvorfor ikke.

Skrevet av: Xenphon
2007-12-11 20:35:51

Jeg leser for øyeblikket "Battleaxe", bok 1 i "The Axis Trilogy".

Boken handler om en person, Axis, som er Battleaxe, leder for den beste hærstyrken i Achar, senere omtalt som Tecendor.

Achar er et land som er helt tømt for skoger, som blir sett på som ondskap. Landets ledene religion er å prise Artor, eller "The Way of the Plough", som vil si å fjerne skoger.

Men når rare ting skjer i nord, en hærstyrke av "the Forbidden", begynner å røre på seg, må menneskene i Achar samle seg i nord for å stå i mot denne fienden. Dette betyr også at Axis må overlate sin kontroll over hans "Axe-Wielders" til sin halvbror, som han hater.

Dette skaper konflikt i seg selv, men det er også andre store oppdagelser Axis finner ut, som vil sette hans tro til sin religion på spill.

Etter at jeg har lest ferdig disse tre bøkene, vet jeg at jeg får en megapack av R.A. Salvatore til jul, som betyr mye lesing. Pakken inneholder hans 5 første serier, eller 18 bøker omsatt til fem svære bøker :)

Jeg får også the Golden Compass, the Subtle Knife og the Amber Spyglass til jul, så jeg får masse lesestoff fremover :D

Skrevet av: Aleksander_M
2007-12-11 20:37:37

Leser "Verdens Beste Kriminalnoveller". En veldig god samling noveller som er spennende og engasjerende.

Har også lest De Fire Og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Frederik Follestad
Det er seriøst de beste fantasy-bøkene som finnes :-o Slår Harry Potter, Eragon, Artemis Fowl ++ Gleder meg noe sykt til slutten(de to første heter "begynnelsen" og "fortsettelsen"^^)

Til første sideTil forrige side (1)Til siste sideTil neste side (2)
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12